Перелік тем річного оцінювання
екстернів 11 класу
з української мови,
2019-2020 н.р.
Річне оцінювання з української мови екстернів 2019-2020 н.р.
за курс 11 класу
Диктант
Рідна мова
Хтось би інший, може, захотів прославити рідну землю чи джерельну воду в криницях, цвіт пролісковий чи дух євшан-зілля, спів солов’я на вишневій гілці чи сяяння зірниці над росяними житами — хіба нема чого славити в цьому прекрасному нескінченному світі! А мені кортить написати панегірик слову, завдяки якому й можна розказати про дух євшан-зілля; солов’їну пісню і млистий серпанок над нивами. Адже слово таке велике, що здатне вмістити в собі всю довколишню багатоманітність і невичерпність, воно не нижче і не вище, а рівне цій невичерпності.
Хай славляться слова-скарби, які вміщають замисли і розмисли, мають волю й силу. Слова-правдолюби ніколи не переведуться, завжди на них чи недорід, чи неврожай. Такі слова поміж усіх найпомітніші, найдорожчі.
Захоплений панегірик словам складаючи, я пам’ятаю, що мова — це велика і дружна сім’я. Тож вдаваймося до помочі всього словесного воїнства, що гріє душу теплом розмаїтої, наче весняний степ, рідної мови. Бо якщо земля наша спородила таку мову багату і щедру, то майбутнє безсмертя народу в безсмерті цієї мови, в її нев’янучій енергії та ще в одвічному самооновленні!
Річне оцінювання з української мови екстернів 2019-2020 н.р.
за курс 11 класу
І блок
Теми: «Культура мовлення. Морфологічні засоби стилістики. Стилістика простих речень»
Рівень І-ІІ ( 1 питання -0,5 бала)
Завдання 1-12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний варіант.
1. Ознаками культури мовлення є:
А правильність, точність, логічність, стабільність;
Б багатство, чистота, доречність, завершеність;
В точність, логічність, чистота, багатство;
Г різноманітність, доречність, над діалектний характер.
2. Головні ознаки літературної мови:
А обробленість майстрами, стійкість, необов’язковість носіїв мови;
Б наддіалектний характер, стабільні норми, функціонально-стильова розгалуженість;
В унормованість, поліфункціональність, писемна форма;
Г уніфікованість, милозвучність, витонченість.
3. Правильне мовлення — це:
А мовлення, що відповідає встановленим правилам, нормам;
Б мовлення, що встановлює і підтримує контакт;
В мовлення, що уточнює і доповнює ту чи іншу ситуацію спілкування;
Г красиве, чисте мовлення з уживанням різноманітних мовних засобів.
4. Визначте речення зі складеним іменним присудком.
А Мені і в непроглядній пітьмі днів твоя лунала б мова солов'їно
Б 3 лотоків летять діаманти, млиновеє коло шумить
В Як романтично він умів оповідати про норов лебедів і звичаї
гусей (М. Рильський).
Г Поезія - це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик
до душі (Л. Костенко).
5. Виділіть речення, у якому вжито прикладку.
А Наближався південь, червневий південь, повний спеки й світла (М. Коцюбинський).
Б Курсант міг би бути і механіком-водієм, і кулеметником-радистом (П. Автономов).
В Гола земля, бита крилами вітру, безнадійно сіріла під олов'яним небом Г Невеликі гострі й розумні очі ховаються під низько насупленими білими бровами (В. Козаченко).
6. У якому реченні вжито обставину часу?
А Стоять спокійно дерева безлисті, вирізьблюючи чорні силуети на синім тлі спустошених небес (П. Филипович).
Б Далеко внизу в синьо-білій пітьмі вгадувалася Десна й ліси на Задесенні (Ю.Мушкетик).
В Маковейчик, оглянувшись, мало не скрикнув з несподіванки
Г Володя завжди хвилювався, коли заходив у цей двір(Ю. Мушкетик).
7. Виділіть односкладне речення.
А Не люблю осінньої ночі (Б. Лепкий).
Б Я йшов все далі й далі в глибину лісів (М. Грушевський).
В Темна хмара озвалася громом гучним (Леся Українка).
Г Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх (Т. Шевченко).
8. З'ясуйте, яке з речень є непоширеним називним.
А Залило водою луки, залило (В. Сосюра).
Б Внизу зелені гори, ліси похнюплені у сні (П. Карманський).
В Весна і квітень. Сонце і дорога (А. Малишко).
Г В хаті стає темно і тихо.
9. З'ясуйте, яке з поданих речень - неповне.
А Люблю, коли хвилі юрбою шумують, ламаючи лід (В. Сосюра).
Б Приходив обвіяний духом полів, свіжий, як дика квітка
В Була чудова майова ніч (М. Коцюбинський).
Г І верховіттям тонкії тополі кивають стиха, шепотять поволі
10. Назвіть речення, у якому однорідні члени — присудки.
А Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці ягід,
звиває собі віночок (Леся Українка).
Б Понад морями пролягають тіні журби й тривоги, спогадів і снів (Л. Дмитерко).
В Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, в завтрашнє, в безкрає
Г 3 берега на берег можна добутися баржами або човнами (О. Гончар).
11. Виділене слово не є вставним у реченні
А Восени листя кущів скумпії здавалося червоним багаттям на білому тлі схилів.
Б Сади цвіли в такому здавалося захваті, як ніколи.
В В очах дівчини здавалося була зібрана вся синява карпатського неба.
Г Здавалося дід якось ніби трохи сяяв.
12. Виділіть речення, у якому відокремлена обставина виражена дієприелівниковим зворотом.
А І я зими крутий долаю норов, обличчя підставляючи вітрам
Б А пісня, наростаючи, пливла над берегом (О. Гончар).
В Дівчата зачіпали Миколу, жартуючи, а він усе стояв похнюпившись
Г Жінка йде поволі й трохи зігнувшись (О. Довженко).
Д Пихкаючи, зупинився паровоз (П. Грабовський).
Рівень ІІІ (3 бали)
13.Установіть відповідність між реченнями і видами відокремлених членів.
14. Установіть відповідність між односкладними реченнями і видами їх.
15.Установіть відповідність.
РівеньІV (3 бали)
16.Напишітьвласневисловлювання натему, сформульовану нижче, використовуючи рекомендовану структуру власного висловлювання
- Теза
- Аргументи
- Приклад з літератури чи іншого джерела
- Приклад з історії чи власного життя
- Висновок твору-роздуму
Прислів’я мовить: «Моя хата скраю – нічого не знаю».
Дехто вважає, що можна жити, не переймаючись чужими клопотами, суспільними проблемами, а віддавши себе служінню сім’ї, дбаючи про благополуччя своїх близьких і рідних. Багато ж хто переконаний, що повноцінним є життя з турботою про інших.
Як має ставитися до цього людина, прагнучи до щасливого життя?
ІІ блок
Теми: «Стилістика складних речень. Речення з різними способами вираження чужого мовлення. Культура мовлення. Узагальнення й систематизація найважливіших відомостей з української мови»
Рівень І-ІІ (1 пит.-0,5 бала)
1. Складним є речення:
А Верби, схилившись над тихим Дінцем, розчісують коси зелені.
Б На заході ще жевріло небо, а в степу вже заходила ніч.
В Липневий день мандрує пішки, казки нашіптує малечі.
Г Пішла дорога то маленькими сосновими лісками, то болотами, то полями.
2. Тире потрібно поставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки не розставлено):
А Сині роси зблискували на травах і сонце купалося на левадах.
Б Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.
В На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.
Г Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.
3. Кома не ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):
А На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці.
Б І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад.
В Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося злетіти в небо.
Г Мені потрібне слово а не слава.
4. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися…» обрати:
А так що настрій зіпсувався на цілий день;
Б проте погода посприяла нам і цього разу;
В й обговорювати можливі перешкоди;
Г передчуваючи серйозні ускладнення.
5. Не слід ставити коми між частинами складносурядного речення (розділові знаки не розставлено):
А Рясніє дощ і падає лункіше м’яких краплин розмірене биття.
Б Знову яблуні буйно цвітуть і лунає знайомий мотив.
В Грім одгримів і солодкою млостю спокою віє од цвіту вишень і сирої землі.
Г Вишневі зацвіли сади і сніг пахучий падає на воду.
6. Кома перед і ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):
А Мова українська сповнена поетичної грації і тому досить важка для перекладу.
Б Доба Мазепи це час економічного політичного і культурного відродження України після Руїни.
В Треба зазначити що економічних понять в останні десятиліття з’являється все більше і більше.
Г Жовто-блакитні барви символізують дві першооснови буття дух і матерія добро і зло вогонь і вода батько і мати.
7. Складнопідрядне речення з підрядним означальним:
А Рідну пісню треба захищати так, як захищають рідний край.
Б А доки є пісня, нікому не вдасться захмарити небо моєї душі.
В Духовність — озонова пелюстка, що так бережно огортає планету й не дає зруйнувати життя.
Г Народе мій, як добре, що ти у мене є на світі.
8. Складносурядним є речення:
А Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи — усе це дихало молодою парубоцькою красою.
Б Гляньмо на трепетну землю — і тоді відкриється нам на зелено-голубому обличчі планети край, схожий на серце.
В У дівчині пробуджується мати — творець нового життя.
Г Як простір немислимий без руху, так поезія неможлива без думки.
9. Яке з наведених складносурядних речень має спільний другорядний член?
А Минуло кілька недовгих хвилин, і вони сиділи поруч над водою, у гущавині дикого терника на камені (С. Васильченко).
Б Був час обідньої перерви — і все живе поховалося в затінки, вщухло, принишкло (О. Гончар).
В Співають ідучи дівчата, а матері вечерять ждуть (Т. Шевченко).
Г Де-не-де біля вирв сивіє безводний полин або кущиться пахучий чебрець (О. Гончар).
10. Виділіть складнопідрядне речення, у якому засобом зв’язку є сполучник.
А Де молодий вогонь, що серце пік? (Д. Павличко).
Б У карих очах було стільки щастя, що Оксані за цілий вік не вичерпати його (Я. Качура).
В Збратав нас труд, що творить чудеса (М. Рильський).
Г Історія, що сколихнула душу, здається мені дуже значущою (Ч. Айтматов).
11.Укажіть складносурядне речення, характерне для художнього стилю мовлення, ускладнене звертанням (деякі розділові знаки опущено).
а) Не баранці, а білі коні по морю синьому летять (М.Рильський).
б) У мене син одинчичок панове і запечалля на душі одне... (Л.Костенко).
в) Люба донечко ти питаєш, що найголовніше у нашій учительській праці? (В.Сухомлинський).
г) Пресвята Богородице Діво Царице небесна вища від Ангелів і Архангелів, чесніша від усього видимого і невидимого світу (З Молитовника).
ґ) Ходімте в сад. Я покажу вам сад (М.Вінграновський).
12.Продовжіть подане твердження.
Безсполучникові складні речення найчастіше співвідносні з ...
а) складнопідрядними реченнями;
б) складносурядними реченнями;
в) реченнями з різними видами зв’язку;
г) складним синтаксичним цілим;
ґ) простими ускладненими реченнями.
Рівень ІІІ (3 бали)
Завдання 13-15 передбачають встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою.
13. Установіть відповідність між складними безсполучниковими реченнями та розділовими знаками, які необхідно в них поставити:
14. Установіть відповідність між складним реченням та його стилістичною приналежністю
15.Установітьвідповідність
Рівень ІV (3 бали)
16.Напишіть власне висловлювання на тему, сформульовану нижче, використовуючи рекомендовану структуру власного висловлювання.
- Теза
- Аргументи
- Приклад з літератури чи іншого джерела
- Приклад з історії чи власного життя
- Висновок .
Споконвіків у суспільстві цінували різні людські якості: у тривожні часи – мужність, хоробрість, готовність до ризику, у мирні – працьовитість, виваженість, здатність до компромісів тощо. І ниніодніпрагнуть романтики, інші – віддаютьперевагу прагматизму.
А які людські якості найбільше потрібні молоді в сучасному світі?
Перелік тем річного оцінювання
екстернів 11 класу
з української літератури,
2019-2020 н.р.
Річне оцінювання з української літератури екстернів 2019-2020 н.р.
за курс 11 класу
І блок
Теми:«Поезія, проза та драматургія першої третини ХХ століття.Українська література за межами України. Література в Західній Україні(до1939 р.) Еміграційна література. Українська література1940–1950 рр.»
Рівень І -ІІ
Визначте правильне твердження:
Визначте правильне твердження:
1.Прочитайте уривок з вірща «Арфами, арфами…» П. Тичини
Буде бій
Вогневий!
Сміх буде, плач буде
Перламутровий…
У поданому уривку НЕМАЄ
А епітетів;
Б повторів;
В антонімів;
Г анафори.
2.Представником авангардного мистецтва початку ХХ ст. є
А М. Зеров Б М. Семенко
В Є. Плужник Г Г. Косинка
2.Представником авангардного мистецтва початку ХХ ст. є
А М. Зеров Б М. Семенко
В Є. Плужник Г Г. Косинка
3. Автором поетичних рядків «Вчись у природи творчого спокою В дні вересневі…» є
А П. Тичина Б М. Рильський
В Є. Плужник Г М. Семенко
4.Національно-визвольний рух в Україні часів революційного перевороту та його результати показано у творі Ю. Яновського
А «Майстер корабля» Б «Вершники»
В «Чотири шаблі» Г «Жива вода»
5.«Шість прикмет має людина: трьома вона подібна на тварину, а трьома на янгола…» є епіграфом найвідомішого твору В. Підмогильного:
А «Остап Шаптало» Б «Невеличка драма»
В «В епідемічному бараці» Г «Місто»
6.«Королем українського тиражу» сучасники називають
А В. Підмогильного Б Остапа Вишню
В Б.-І. Антонича Г О. Турянського
7. Однією з найдотепніших усмішок Остапа Вишні, присвяченої М. Рильському, є
А «Як засмажити коропа»
Б «Як варити і їсти суп із дикої качки»
В «Дика гуска»
Г «Дикий кабан,або вепр»
А П. Тичина Б М. Рильський
В Є. Плужник Г М. Семенко
4.Національно-визвольний рух в Україні часів революційного перевороту та його результати показано у творі Ю. Яновського
А «Майстер корабля» Б «Вершники»
В «Чотири шаблі» Г «Жива вода»
5.«Шість прикмет має людина: трьома вона подібна на тварину, а трьома на янгола…» є епіграфом найвідомішого твору В. Підмогильного:
А «Остап Шаптало» Б «Невеличка драма»
В «В епідемічному бараці» Г «Місто»
6.«Королем українського тиражу» сучасники називають
А В. Підмогильного Б Остапа Вишню
В Б.-І. Антонича Г О. Турянського
7. Однією з найдотепніших усмішок Остапа Вишні, присвяченої М. Рильському, є
А «Як засмажити коропа»
Б «Як варити і їсти суп із дикої качки»
В «Дика гуска»
Г «Дикий кабан,або вепр»
8.Головна тема роману «Тигролови» І. Багряного —це зображення
А красивого почуття кохання Григорія до Наталки
Б радянських політв’язнів 50-х років XX ст.
В протистояння людини-особистості тоталітарній системі
Г складного життя людини на тлі краси Уссурійського краю.
А красивого почуття кохання Григорія до Наталки
Б радянських політв’язнів 50-х років XX ст.
В протистояння людини-особистості тоталітарній системі
Г складного життя людини на тлі краси Уссурійського краю.
9.Відома фраза, що стала афоризмом чи навіть гаслом: «Як в нації вождів нема, тоді вожді її поети», належить
А Є. Маланюку
Б О. Довженку
ВВ. Симоненку
ГВ. Стусу
А Є. Маланюку
Б О. Довженку
ВВ. Симоненку
ГВ. Стусу
10.Ідею перемоги добра над злом, усеперемагаючого оптимізму І. Багряний розкриває в образі
А тигроловів
Б першого експресу
В Григорія Многогрішного
Г Дениса Сірка
А тигроловів
Б першого експресу
В Григорія Многогрішного
Г Дениса Сірка
11.У творі якого поета Україна названа «Новою Елладою», «Степовою Елладою»
А Д.Павличко Б Є. Маланюк В І.Драч Г М.Вінграновський
12.Хто з поетів входив до «Празької школи поетів»:
А М.Вінграновський Б І.Драч В Д.Павличко Г Є.Маланюк
Рівень ІІІ (3 бали)
13.Установіть відповідність між твором і жанром (жанровим різновидом)
14.Установіть відповідність між художнім засобом і поетичними рядками, у яких його використано:
15.З’ясуйте, яка обставина вплинула на написання твору.
Рівень ІV (3 бали)
16.Дайте розгорнуту відповідь на одне із питань .
- Напишіть твір – роздум на тему: “Трагедія генія в тоталітарному суспільстві полягає у …” (на прикладі життя і творчості одного із вивчених Вами письменників).
- Поясніть зв’язок літератури як мистецтва слова з провідними тенденціями свого часу.
- Розкрийте особливості розвитку драматургії й театру 1920-х рр.
ІІ блок
Теми : «Українська література другої половини XX – початку XXI ст. Поети-шістдесятники. Проза другої половини XX ст. Українська історична проза . Сучасна українська література»
Рівень І-ІІ (1 пит. - 0,5 б.)
Обрати правильну відповідь.
Обрати правильну відповідь.
1.Уміння бачити красу в повсякденні, процес творчості й суть мистецтва — мотиви твору
а) «Два кольори» Д. Павличка
б) «Пісня про рушник» А. Малишка
в) «Лебеді материнства» В. Симоненка
г) «Балада про соняшник» І. Драча
а) «Два кольори» Д. Павличка
б) «Пісня про рушник» А. Малишка
в) «Лебеді материнства» В. Симоненка
г) «Балада про соняшник» І. Драча
2.З-поміж українських письменників XX ст. доля Василя Стуса найбільше схожа на долю
а) П. Грабовського
б) Г. Сковороди
в) Б. Грінченка
г) Т. Шевченка
а) П. Грабовського
б) Г. Сковороди
в) Б. Грінченка
г) Т. Шевченка
3.НЕ Є визначальною рисою постмодернізму
а) культ незалежної особистості
б) використання підкреслено ігрового стилю
в) зображення не самого предмета, а вражень від нього
г) суміш багатьох традиційних жанрових різновидів
а) культ незалежної особистості
б) використання підкреслено ігрового стилю
в) зображення не самого предмета, а вражень від нього
г) суміш багатьох традиційних жанрових різновидів
4.Для друку й постановки Сталін заборонив твір О. Довженка
а) «Зачарована Десна»
б) «Воля до життя»
в) «Арсенал»
г) « Україна в огні»
а) «Зачарована Десна»
б) «Воля до життя»
в) «Арсенал»
г) « Україна в огні»
5.Народною піснею літературного походження НЕ Є
а) «Балада про соняшник» І. Драча
б) «Два кольори» Д. Павличка
в) «Пісня про рушник» А. Малишка
г) «Лебеді материнства» В. Симоненка
а) «Балада про соняшник» І. Драча
б) «Два кольори» Д. Павличка
в) «Пісня про рушник» А. Малишка
г) «Лебеді материнства» В. Симоненка
6.В. Стусу НЕ належить збірка
а) «Зимові дерева»
б) «Веселий цвинтар»
в) « Палімпсести »
г) «Тиша і грім»
а) «Зимові дерева»
б) «Веселий цвинтар»
в) « Палімпсести »
г) «Тиша і грім»
7.Перша і єдина прижиттєва збірка Василя Симоненка
А «Земне тяжіння» Б «Правда кличе»
В «Зимові дерева»Г «Тиша і грім»
8.Дмитро Павличко в поезії «Два кольори» використовує поетичний символ
А калини Б дороги В сонця Г поля
9.У кіноповісті О.Довженка родина Лавріна Запорожця співає пісню:
А «Ой піду я до роду гуляти» Б «Де згода в сімействі…»
В «Віють вітри, віють буйні…» Г «Ой під вишнею, під черешнею…»
10.Дмитро Павличко – автор відомої пісні…
А «Два кольори» Б «Лебеді материнства»
В «Ніч яка місячна…»Г «Пісня про рушник»
11.Кого Олесь Гончар назвав «витязем молодої української поезії»?
А В.Стуса Б Л.Костенко В. В.Симоненко Г. Д.Павличка
12.Зміщення часових площин, лист як вставний епізод – композиційні особливості твору
А «Тигролови» І.Багряного;
Б «Камінний хрест» В. Стефаника;
В «Три зозулі з поклоном» Г.Тютюнника;
Г «Залізний острів» («Тронка») О. Гончара.
Рівень ІІІ (3 бали)
13.Установіть відповідність
14.Установіть відповідність:
15.Установіть відповідність :
Рівень ІV (3 бали)
16.Дайте розгорнуту відповідь на одне із питань.
- Яку роль у долі М.Вінграновського відіграв О.Довженко?
- Яким постає образ матері у вірші «Два кольори» Д.Павличка?
- Проаналізуйте світоглядні засади шістдесятників.
- Дайте визначення поняттю «постмодернізм».
Немає коментарів:
Дописати коментар