Перелік тем річного оцінювання
екстернів 10 класу
з української мови , 2019-2020 н.р.
Річне оцінювання з української мови за курс 10 класу
Блок 1: «Лексикографія. Риторика.»
Початковий рівень
1. Наука, що вивчає відомості про мову –це:
а. Мовознавство;
б. морфологія;
в. літературознавство;
г. фонетика.
2. Найменший членороздільний елемент потоку мовлення – це:
а. слово;
б. звук;
в. склад;
г. корінь.
3. Що вивчає лексикологія?
а. частини мови;
б. слова,їх вживання, значення; стійкі словосполучення;
в. члени речення;
г. словосполучення.
Середній рівень
4. Вираз “пекти раків” – це:
а. словосполучення;
б. граматична основа;
в. речення;
г. фразеологізм.
5.У яких словниках відображена лексика мови?
а. тлумачних;
б. орфоепічних;
в. орфографічних;
г.термінологічних.
6. У якому рядку наведено всі слова з префіксами?
а. Промова, простір, промисел;
б. молода, сильний, сказати;
в. пріор, прізвище, прізвисько;
г. розклад, збити, прекрасний.
7. Визначте будову поданих слів та заповніть таблицю.
Розмальований, недокінчений, безжурно, примирення, розробити, захист, гідність, швидко, вимір, подорожник.
8. Поставити дієслова у неозначеній формі та записати їх фонетичну транскрипцію:
1.Збережу
2.Зберу
3.Клену
4. Можу
2.Зберу
3.Клену
4. Можу
Достатній рівень
9. Продумати і скласти план виступу на семінар на одну із запропонованих тем.
1) “Ні, я жива. Я буду вічно жити”. (Леся Українка.)
2) “Лиш боротись – значить жить”. (І.Франко.)
3) “Одна в поета правда – чистота”. (Т.Шевченко.)
10. Прочитати речення, встави ти пропущені букви та розділові знаки. Зробити його синтаксичний розбір.
І я под..вився у очі йому погладив ш..нель поруділу в д..му. В моїм краю з..лені трави і неба синя гл..б..на.
Високий рівень
11. Напишіть міні – твір на тему: “ Моя країно – Україна!”
Блок 2: «Орфографічна норма. Морфологічна норма.»
І рівень
Завдання 1-12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Позначте рядок, у якому є контекстуальні синоніми.
а) Шлях лежав на вододілі Дніпра й Бугу, лежав високо і рівно. Турчанська могила
присядькувато чапіла над чорним шляхом прибіленою копицею (С.Колесник).
б) Тут було створено Кирило-Мефодіївське товариство, революційне крило якого очолив
Т. Г. Шевченко (З журналу).
в) Минуло кілька днів, як Озиваймо не чув і не бачив вовка. З його володінь принаймні сіроманець зник. Лісовичок навіть хвилюватися почав — все-таки живе створіння пропало
(А. Давидов).
г) Було, як почують хуторяни, що йде татарва, то ховаються по байраках і котловинах
(О. Стороженко).
2. У якому рядку всі словосполучення містять омоніми?
а) Піщана коса — дівоча коса, веселі люди — сумні люди;
б) розгорнути книгу — закрити книгу, мітити крейдою — мітити в серце;
в) плакати від щастя — сміятись від щастя, написати листа — одержати листа;
г) материнська ласка — хижа ласка, маскарадний бал — високий бал.
3. Визначте речення, у якому використано перифразу.
а) Над бистротечим Дніпром западав вечір (Ю.Опільський).
б) Он хмари повільно бредуть одна за одною над самим обрієм, схожі на білих лебедів (О.Копиленко).
в) І диво дивнеє сталось: з ним совість заговорила (І.Ющук).
г) І вкриє мудрість голову сріблом (М.Рильський).
а) Над бистротечим Дніпром западав вечір (Ю.Опільський).
б) Он хмари повільно бредуть одна за одною над самим обрієм, схожі на білих лебедів (О.Копиленко).
в) І диво дивнеє сталось: з ним совість заговорила (І.Ющук).
г) І вкриє мудрість голову сріблом (М.Рильський).
4. У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами?
а) П'ятами накивати, швидко втекти, хапати дрижаки;
б) ні пари з уст, комарика придушити, як кіт наплакав;
в) стояти як пень, весела людина, зуб на зуб не попадає;
г) сидіти склавши руки, дбайливо доглядати, бігти стрімголов.
5.Продовжте речення: "Словотвір вивчає...".
а) ...правила вимови слів.
б) ...звукову будову мови.
в) ...способи творення слів.
г) ...слова, їх значення, походження, використання.
д). ...правила написання слів.
6. У якому рядку всі слова непохідні?
а) Білити, зачарований, хід, братський, радість.
б) Бігати, весна, білий, стіл, хата.
в )Темрява, глибина, сіруватий, знаходити, пустеля.
г )Біг, ходити, неспокій, дівчинонька, ручка.
д)Біліти, темніти, радіти, посміхатися, кричати.
7. З’ясуйте, у якому рядку в усіх словах на місці крапок треба ставити м’який знак:
а) брун..ка. п’ят..десят. в’яз..кість, ц..вірін..кає, у мас..ці;
б) дівчин..ці, учотир..ох, нян..чити, с..вятковий, Хар..ків;
в) близ..кість, бат..ківщина, у кишен..ці, міл..йон, приз..ба;
г) молот..ба. майбут..нє, рибал..ці, рибал..с..кий, кін..чик.
8. Визначте рядок, у якому допущено орфографічну помилку:
а) ближчий, дужчий, сміється, піщаний, у шапочці;
б) стомишся, дуб, казка, нігті, легкий;
в) боротьба, вишчий, зцідити, книжці, дочці;
г) молотьба, легший, дорожчий, нижчий, річці.
9. Відбувається спрощення в групах приголосних на письмі в усіх словах рядка:
а) проїз..на, безжаліс..но, гіган..ський, ряс..ний;
б) доблес..ний, цінніс..ний. захис..ник, студен..ський;
в) безжаліс..ний, тріс..нути, форпос..ний. улес..ливий;
г) блис..нути, сутніс..ний. благовіс..ний. благочес..ний.
10. Усі слова пишуть із кореневою літерою о в рядку:
а) к..лосистий, ч..рнило, марм..р, х..зяйство, к..жан;
б) л..пух, зд..буток, газопров..д, с..бака, п..рхати;
в) р..зумний, зл..мити, репр..дукція, ж..лудь, ..таман;
г) г..лубонька, ж..натий, бор..дка, пам..розь, к..лач.
11. Апостроф не ставиться після букв, що позначають губні приголосні, перед буквами я, ю, є, ї в таких словах:
а) сузір..я, міжгір..я, повір..я, пір..я;
б) черв..як, верб..я, арф..яр, верф..ю;
в) медв..яний, рутв..яний, мавп..ячий, цв..ях;
г) без..ядерний, під..їхати, двох..ярусний.
12. Позначте рядок, у якому всі іншомовні слова написано правильно:
а) гідромасаж, імобілізація, Кассандра, Ватт;
б) імітація, іподром, зуммер, ірреальний, кілька тонн;
в) інтер’єр, вар’єте, квартир’єр, Женев’єва, Руж’є;
в) інтер’єр, вар’єте, квартир’єр, Женев’єва, Руж’є;
г) інтермецо, піца, брутто, бравісимо, карманйола.
► Завдання 13-14 мають по п`ять варіантів відповіді. Потрібно вибрати правильні варіанти відповіді.
13. Позначте рядки, у яких слова утворюють синонімічний ряд.
А Горизонт, обрій, небосхил, височина;
Б слабкий, нечутний, добрий, сумирний;
В дбати, піклуватися, турбуватися, клопотатися;
Г рясний, густий, буйний, розкішний;
Д любо, мило, весело, приємно.
14. Позначте правильні відповіді.
А Слова булава, десниця, пірнач у сучасному вжитку замінені іншими.
Б Слова воєвода, осавул, полковник є застарілими.
В Слова аршин, курінний, очіпок є словами, що вийшли з ужитку.
Г Слова файний, гарний, будинок є діалектними.
Д Слова ланіти, перст, зелейник у сучасному вжитку замінені іншими.
15. Вставте префікси пре-, при- або прі-:
...буття, ...погано, …завзятий, ...брати, ...звище, ...ходити, …гарний, ...глядатися, ...рва, ...копати, …кордонний, ...варити, …подобний, …бігти, …ярок, …зирство, …швидшити, …буття, …тулок, …старкуватий.
► Завдання 16-18 потребують самостійного розв'язання.
16. Утворити від поданих прикметників іменники за допомогою суфікса -ин(а).
Київський, словацький, сумський, німецький, гуцульський, гайдамацький, полтавський, кріпацький, львівський, тернопільський, козацький, турецький.
17. Подані слова розберіть за будовою.
Подорожник, гірськими, збудують, мізинчик, обкладинка, тонюсінький, вночі, посміхається, бюро, музикант, прочитати, електрозварювальник.
18. Перепишіть словосполучення, розкривши дужки:
(На протязі, протягом) літа. Цей вчинок(не вартий, не вартує) уваги. Написав (вірно, правильно). Поштова (скринька, ящик). (Приймаю, беру) участь. (Відкриваю. Відчиняю) віконце. Зробити (прививку, щеплення).
Перелік тем річного оцінювання
екстернів 10 класу
з української літератури , 2019-2020 н.р.
Річне оцінювання з української літератури за курс 10 класу
І блок
Тема: «Вступ. Реалістична українська проза».
1 . Іван Нечуй-Левицький походив з родини : *
Відповідь оцінюється 1 бала
А) селянина
Б) священика
В) міщанина
Г) дворянина
Д) кріпака
2. Село , де жили Кайдаші , називалося : *
А) Семигори
Б)Сегединці
В) Вербівка
Г)Владиславка
Д)Вікторівка
3. «Робоча та проворна» , «бриклива» , « з перцем » , «куслива , як муха в Спасівку» - так у повісті «Кайдашева сім’я» сказано про : *
А) Марусю Кайдашиху
Б) Мелашку
В) Мотрю
Г) бабу Палажку
Д) бабу Параску
4. Співавтором роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли , як ясла повні?» був: *
А) М. Драгоманов
Б) П. Куліш
В) І.Білик
Г) А. Свидницький
Д) І. Нечуй- Левицький
5 . Жанр твору «Хіба ревуть воли , як ясла повні?» *
А) соціально-історичний роман
Б) пригодницький роман
В) роман-епопея
Г) історичний роман
Д) соціально-психологічний роман
6 . Справжнє ім’я та прізвище Чіпчиного батька : *
А) Іван Притика
Б) Іван Хрущ
В) Микола Двужон
Г) Іван Вареник
Д) Семен Приймак
7 . Справжнє ім'я та прізвище Панаса Мирного- *
А ) Іван Рудченко
Б ) Іван Тобілевич
В ) Панас Рудченко
Г ) Іван Білик.
8. Характеристиці Лавріна відповідають такі рядки : *
А) «Він ніколи не сміявся гаразд , як сміються люди»
Б) «Ще хлопцем (він ) прищепив своїми руками щепу на старому пні. Груша погналася вгору , як верба. Батько подарував (йому ) ту грушу на багату кутю»
В) «… чоловік гордий та жорстокий , його буде добрий посіпака»
Г) « …він був добрий стельмах . робив панам і селянам вози , борони , плуги та рала і заробляв добрі гроші , але ніяк не міг вдержати їх в руках»
9 . Чіпку в дитинстві дражнили : *
А) виродком
Б) чортеням
В) ледащом
Г) Махамедом
10. Сюжетні лінії Мотрі та Галі ( роман «Хіба ревуть воли , як ясла повні?» ) закінчується так : *
А) Галя «до горілочки привчилася , як до води»
Б) Мотря доживала віку у Грицька
В) Мотря пішла в прийми до сусідки
Г) Галя пішла з дому і не повернулась
11. "Колосальним усеобіймаючим оком Правобережної України" Іван Франко назвав : *
А ) Тараса Шевченка
Б ) Панаса Мирного
В ) Івана Білика
Г ) Івана Нечуя-Левицького
12. За жанрово-змістовим визначенням твір М. Старицького "Оборона Буші" - це *
А ) психологічна новела
Б ) історична трагікомедія
В ) наукого-фантастичне оповідання
Г ) історико-пригодницька повість
Д ) соціально-побутова повість .
Річне оцінювання з української літератури за курс 10 класу ( 2019-2020 н.р.)
І І блок
Тема: «Модерна українська проза».
1 . Слова « Так , я буду крізь сльози сміятись , серед лиха співати пісні …» з поезії Лесі Українки : *
А) «Все-все покинуть , до тебе полинуть…» ;
Б) «Хвиля» ;
В) «І все-таки до тебе думка лине…» ;
Г) «Contra spem spero!» ;
Д) «І ти колись боролась , мов Ізраїль…» .
2 . Незнищенність матері та безперервний рух природи в міфологічному часі ( за драмою –феєрією Лесі Українки «Лісова пісня» ) символізує : *
А) Лукаш ;
Б) Той , що греблю рве ;
В) Мавка ;
Г) Дядько Лев ;
Д) Килина .
3 . Перша поетична збірка Лесі Українки називалася : *
А) «На крилах пісень » ;
Б) «Відгуки» ;
В) «Думи і мрії» ;
Г) «Сім струн» ;
Д) «Давня казка» .
4 . « Лісову пісню « Лесі Українки було створено на грунті : *
А) української історії ;
Б) античної міфології ;
В) українського фольклору ;
Г) біблійної міфології ;
Д) філософських трактатів .
5 . Для головнаго героя новели В.Винниченка «Момент» епізод , коли «кохалося поле , шепотіло , цілувалося … Пахло рястом , народженням , щастям руху і життя , змістом сущого « , був момент : *
А) вибору ;
Б) розчарування ;
В) щастя ;
Г) інтермецо ;
Д) пробудження .
1 . «Іванові Франкові » ( М. Вороний )
2 . «І все-таки до тебе думка лине…» ( Леся Українка )
3 . «О слово рідне ! Орле скутий!..» ( Олександр Олесь )
4 . «Інфанта » (М. Вороний ).
2 . «»Блакитна панна « ( М.Вороний )
3 . « Чари ночі « ( Олександр Олесь )
4 . « З журбою радість обнялась « (Олександр Олесь )
Г) Т.Шевченко.
6. У поезії "Contra spem spero " Леся Українка значну увагу приділяє... *
А) місцю особистості в суспільному житті ;
Б) боротьбі з будь-якими негативними соціальними явищами ;
В) критиці самодержавства ;
Г) весняному відродженню природи.
7 .У 1890 році Леся Українка написала для молодшої сестри книжку ... *
А) " Історія обряду Сходу" ;
Б) " Культура та звичаї східних народів " ;
В) " Стародавня історія східних народів " ;
Г) " Обряди Слобожанщини " .
8. У творі Винниченка " Момент " смерть дисонує зі станом природи- *
А) розкішним літнім днем ;
Б) розкішним весняним днем ;
В) розкішним зимовим днем ;
Г) розкішним осіннім днем.
9. За жанровою формою новела В. Винниченка " Момент" : *
А) соціально-побутова ;
Б) психологічна ;
В) імпресіоністична ;
Г) постмодерна.
10 . Новелу М. Коцюбинського « Intermezzo» присвячено : *
А) творчому натхненню ;
Б) дружині ;
В) кононівським полям ;
Г) синові ;
Д) Євгенійові Чикаленку .
11 . У повісті М. Коцюбинського « Тіні забутих предків « змальовано такий етнічний район України : *
А) Волинь ;
Б) Бойківщину ;
В) Галичину ;
Г) Гуцульщину ;
Д) Лемківщину .
12 . Уперше зустрівши Івана , героїня повісті М.Коцюбинського « Тіні забутих предків « Марічка : *
А) почала битися з ним ;
Б) дражнила його ;
В) подарувала йому сопілку ;
Г) пригостила цукеркою ;
Д) погрожувала покликати старшого брата .
13 . Символом розпачу від прощання з рідним краєм у новелі В. Стефаника « Камінний хрест « є : *
А) хрест ;
Б) танець ;
В) камінь ;
Г) горб ;
Д) дорога .
14 . Перша збірка новел В. Стефаника називалася : *
А) «Синя книжечка» ;
Б) «Камінний хрест » ;
В) «Дорога» ;
Г) «Земля» ;
Д) «Марія» .
15 . За видовою належністю новела М. Коцюбинського « Intermezzo» є : *
А) соціально-побутовою ;
Б) філософсько- психологічною ;
В) соціально-психологічною ;
Г) лірико- імпресіоністичною ;
Д) сенсаційною .
16 . У цитаті з повісті О.Кобилянської « Земля « «… панська наймичка , робітниця в покоях , марна й негарна бронзова статуя , стояла скромно в однім куті світлиці недалеко світла й дивилася великими , зворушеними , німим горем переповненими очима…» йдеться про : *
А) Марійку ;
Б) Анну ;
В) Рахіру ;
Г) Докію ;
Д) Парасинку .
17 . У цитаті з повісті О.Кобилянської « Земля « « Він роботи боїться , йому танець у голові . Зо стрільбою ходив би день і ніч по полі й по лісі… « йдеться про : *
А) Саву ;
Б) Тодорика ;
В) Петра ;
Г) Михайла ;
Д) Василя .
18 . Установіть відповідність між назвами творів та літературними течіями : *
А) реалізм ;
Б) класицизм ;
В) експресіонізм ;
Г) імпресіонізм ;
Д) символізм .
1 . « Intermezzo» М. Коцюбинського ;
2 . « Камінний хрест « В. Стефаника ;
1 . « Intermezzo» М. Коцюбинського ;
2 . « Камінний хрест « В. Стефаника ;
19. Що наснажило втомлену душу митця в новелі М. Коцюбинського ""Intertezzo" *
А) революція ;
Б) мрія ;
В) природа ;
Г) жінка ;
Д) тиша .
20 . Скільки синів було в Івоніки ( за повістю О.Кобилянської " Земля ") *
А) 4 ;
Б) 2 ;
В) 5 ;
Г) 3 .
21. Чим займався Івоніко протягом життя ( за повістю О.Кобилянської " Земля ") *
А) був стельмахом ;
Б) був землеробом ;
В) був сільським головою ;
Г) був шинкарем.
22.Хто головний герой повісті ( за повістю О.Кобилянської " Земля "")? *
А) Івоніка ;
Б) Михайло ;
В) Сава ;
Г) Земля.
23. Твір " Камінний хрест " В. Стефаника написаний під впливом.... *
А) Знань письменника про вірування селянської бідноти ;
Б) згадок автора про чисельну смерть простого люду ;
В) Вражень митця від масової еміграції ;
Г) Матеріалів , надрукованих у періодичних виданнях.
24 .На камінному хресті було написано ( В.Стефаник "Камінний хрест" ).. *
А) Заповіді Біблії ;
Б) Уривок з давнього літопису ;
В) Ім'я Івана Дідуха і його дружини ;
Г) Молитву- оберіг від непосильної праці.
Немає коментарів:
Дописати коментар